Mulla ei oikein tuntunut marraskuussa tuo lapasten tehtailu sytyttävän, mut nyt niitä on ollut mukavaa tikutella. Tälläiset lapaset valmistuivat viime viikolla:
1211410.jpg

Lilan ja limen vihreän värisistä seiska veikoista kolmosen puikoilla tikuttelin nämä lapaset ajatuksena, että menevät äidille. Sit iski pelko, et jospa ne ovatkin liian napakat äidille. Siskoni niitä sit mallaili käsiinsä ja ihastui kovasti. Päätin sit lahjoittaa lapaset siskolleni. Hän valitsi lapasiin yksivärisen peukalon. (ehkäpä minäkin vielä joskus opin sen peukalokiilan tekemään.. ohjeet kyllä on jo tulostettuna valmiiksi..)

Toisen siskon vauvauutinen pisti myös vauhtia käsiini. Kävin tänään ostamassa vaaleanpunaista Woolia ja ryhdyin neulomaan siitä ja luonon valkoisesta pienelle prinsessalle tumppuja. Ja kunhan ne on valmiina, niin sit vielä samaan sarjaan sukat. Täytyyhän tytöllä nyt jotain punaista olla :)

Tarjan kanssa sovimme sukka-lapas-vaihdosta, eli hän tekee mulle sukat ja mä hälle lapaset. Nekin lapaset ovat jo aloitettuna, kuvaa en vielä halua esille laittaa.

Mummollani on aina ollut kaksi vakio lapaskuvio mallia. Tunnistatteko, onko näille jokin virallinen nimi, vai ovatko ne mummoni omasta päästä..? Tätä ensimmäistä mallia olen joidenkin nähnyt tehneen, mutta osaisiko joku kertoa, mistä mahdollisesti löytyisi ohje näiden kuvion tekoon??

1211449.jpg

1211451.jpg

Tällä seuraavalla mallilla olen myös itse tehnyt ensimmäiset kuvioneulekokeiluni. Siitä kerrasta viisastuneena opin neulomaan löysähköä, jos on useampi, kun yksi lanka/kerros.. :)

1211454.jpg

1211456.jpg
kuvasta tuli epäselvä, mutta ruudukkohan siinä ja vinottainen sellainen..