Hitsit, ku menee hermo niihin ihmisiin, jotka "tietävät kaikki asiat paremmin, kuin toiset"! Meillä oli tänään grillikauden avajaiset naapuruston kesken, johon asukastoimikunta hommasi syötävät tarjolle ja juomista myös. Kävin sit noutamassa koiramme hetkeksi grillipaikalla käväsemään, kun kellään ei ollut koiran tulolle mitään vastaan sanomista. Siinä sit ehti kulua jo jonnin aikaa, kun eräs naapurimme, jota siis en edes tunne, rupesi arvostelemaan koiran kasvatustaitojani! Siis aihe oli se, että mä en pese koiramme hampaita hammasharjalla, ja tämän naapurimme mielestä ne pitää ehdottomasti pestä! Sain kuulla kommentteja "jos toi olisi mun koira, niin kyllä ainakin pesisin sen hampaat harjalla! Kertyy kato kariesta hampaisiin, kun niitä ei harjaa..." Hitto! Mä olen sitä mieltä, että he harjatkoon koiransa hampaat, ken tahtoo! Meidän nuppu on kuitenkin jo 10 vuotias, joten en todellakaan sitä rupea enään vanhoilla päivillä rääkkäämään hampaiden harjaamisella. Nyt sapettaa kyl kunnolla, mut jospa se hiukan helpottais, kun sain sen tänne purkaa...

(lisäys: Mä tyynesti purin hammasta, etten sanoisi naapurille jotain rumaa.. mutta esitin kyllä asian, että me kyllä hoidamme koiramme hampaita ja terveyttä, vaikkemme hampaita harjaile..)

*** *** *** *** ***

Käsitöiden saralla uutta olen saanut yhden kämmekkään verran valmiiksi. Toisen kämmekkään juuri puikoille otin, joten niistä sit kuvia, kun ovat molemmat valmiina. Ne oranssi-lime Pinja-sukkaset valmistuivat muuten torstaina ja ovat jo kovasti olleet käytössä.
Nyt lähden ulos tuulettamaan päätäni ja koirulia pissittelemään.. jospa tää v*tutus lähtis tästä pikkuhiljaa pois...