edit: lisäsin kuvia ja jotain juttua..

Hitsit, ku onki aina vain vaikeampaa keksiä jokin otsikko. Muistan kouluajoilta jo sen saman ongelman, kun ei otsikkoa millään meinannut keksiä. Olin yläasteella lyhytkurssilla nimeltä "luova kirjoittaminen". Tuo asia oli jäänyt multa jo unohduksiin, mutta mummolasta löysin vihon, jota olin käyttänyt kyseisellä kurssilla. Niin ja tokihan mä tykkäsin kaikkia sepostuksia kirjoittaa ja vieläkin tulee välillä jotain kirjoitettua, tosin paljon vähemmän, kun nuorempana. Tuolla em. kurssilla meille muistaakseni opetettiin, että jos otsikko on hukassa, niin pitäisi ensin kirjoittaa aine ja vasta sitten pohtia otsikkoa.. joopa joo...
Mut jospa jätettäisiinkin nyt nuo turhat höpinät sikseen..

Olin tosi tyytyväinen, viimein alkoi loma.. niin siis viikonlopun mittainen, mut kuitenkin. Mä ole ollut kuluvan viikon tosi väsynyt. Välillä itkettää ja kiukuttaa, mut en mä silti tunne olevani stressaantunut tms. Väsynyt vain. On sitä väsymystä löytynyt tällekkin päivälle. Mikään ei oikein kiinnostaisi.. mikä lie vaivaa.. (eikä tietääkseni mun pitäisi raskaanakaan olla, jos joku sitä miettii..)

Olisi ollut kiva lähteä mukaan KIP-tapaamiseen, mut sit iski kaikki tekosyyt.. en halua paljastaa julkisesti kuka olen, enkä oikein jaksa nyt lähtee mihkään ja pitäis siivota ja ja ja... loputonta listaa olis vaikka millä mitalla.. Ehkä sitä vielä joskus rohkaisee mielensä... siis ehkä. (arvatkaas vain, tuliko mun sit kuitenkaan siivottua.. niinpä niin! se urakka olis yhä vain edessä päin, mut jotain tuli tehtyä kuitenkin, nimittäin reippailin sen verran, että värjäsin hiukseni )

Eilen sain illalla neulottua valmiiksi ne jämälankatossukat sinne meitin mökille.. Niistä tuli tosi ihanat, ja tykästyin niihin kovin. En vain saanutkaan niitä itselleni. Neuloin ne hivenen liian pieniksi ja purkamaan en halua, joten kun niistä tänään kerroin mieheni veljen vaimolle, hän lupasi adoptoida ne itselleen mökkitossukoiksi... joten hyvän kodin saavat :)
Noihin tossukkoihin tuli tehtyä myös jotain, joka ei kuulu normaalisti mun käsitöihini.. Mä nimittäin virkkasin. Joo, ihan oikeesti virkkasin, ensiksi tossujen takasauman kiinni ja siten lisäksi  virkkasin tossujen suuaukot ja sen virkkauksen päälle vielä jotain pylväitä(?) , joiden väliin pujottelin ketjusilmukoilla virkatun nyörin. Mä olen tyytyväinen itseeni, sillä en todellakaan osaa virkata juuri muuta, kuin ketjusilmukoita :)
Tossukat neuloin kahdella puikolla (nro 4) niin pitkälle, kunnes rupesin neulomaan pyörönä (puikot nro 3). Virkkuukoukku oli nro 3½ kokoinen. Painoa tossukoille tuli 83 g.


1651906.jpg



1651911.jpg
(tässä hiukan lähikuvaa tuon tossukan suuaukon virkkauksista..)

Painon itselleni ihkaoman sukkapussukan. Tässähän ei sit muuta voikkaan säilyttää, kuin valmiita / keskeneräisiä sukkia ;)

1651903.jpg

1651905.jpg

(mahtoi naapurit ihmetellä, jos näkivät, kun näitä pensaaseen ripustelin ja kuvia räpsin...) ;)

Nyt aloittelin neulomaan itselleni samanlaisia kämmekkäitä, kuin työkaverilleni läksiäislahjaksi tekemäni. Silloin iski käsikipu ja neulominen jäi. nyt ei vielä satu kättä NIIN paljoa...


Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!!

p.s.

Laskin langankulutuksia tälle vuodelle ja tulokset oli huimia:
tammikuu: 188 g
helmikuu: 370 g
maaliskuu: 210 g
huhtikuu: 359 g
toukokuu: 626 g

eli tänä vuonna on puikot kuluttaneet lankaa valmiiksi tuotoksiksi yhteensä 1753 g:n edestä!!!! Mikähän mahtaakaan olla tulos sitten joulukuun viimeisenä päivänä.. Jokohan tuo mun lankakokoelmani loppuu kesken? ;)