Eilen oli talollamme siivoustalkoot, niin näkyi olevan monessa naapuritaloissakin. Innolla lähdin haravan varteen lehtiä rapsuttamaan. En tiedä, montako tuntia haravan kanssa heiluin, mut isoja kasoja tuli lehtiä haravoitua. Illalla sit rupesi hiukan särkemään käsiä. Lopulta särky oli sietämätön. Oli pakko jättää naapurit yksinään viettämään iltaa pelaillen ja painua kotiin ottamaan lääkettä. Ajattelin, et kun lääkkeen otan, saan edes yön nukkua. Niin, se oli väärin ajateltu se. Olin nukkunut n. 4-5 tuntia, kun säryt palasivat, tuplaten. Heräsin siihen, että itkin kipujen vuoksi. Käsiä ei voinut lainkaan nostaa, tai muuttaa asentoa, sattui TODELLA PALJON! Ei auttanut muu, kuin kömpiä sängystä hakemaan lisää lääkettä. Tänään on edelleen ollut särkyä. Tiesinhän mä, et haravointi aiheuttaa kovat, tuskaiset säryt, mut en halunnut vain katsella vieressä, kun muut haravoi.. Olisi paljon, paljon helpompaa, jos en sairastaisi tautia nimeltä fibromyalgia.
Mulla on kyseinen tauti ollut jo murrosiästä asti, tosin se diagnosoitiin vasta keväällä 2003. (kipupisteet) Olen oppinut, että kun kipu alkaa kyynärpäistä, on silloin otettava lääke heti, tai muuten kivut yltyvät tosi pahoiksi. Miksi siis en eilen heti lähtenyt lääkettä ottamaan, kun kipu tuli molempiin kyynärpäihin ja voimakkaasti? kumpa tietäisin..

Tänään oli mummon synttärit ja mulla oli tarkoitus, et olisin eilen illalla neulonut lahjaksi kaavailemani sukat valmiiksi, mut eihän siitä neulomisesta sit mitään tullut. Lupasin mummolle, et hän saa sukat muöhemmin omakseen. Vein kuitenkin lahjana mummolle lahjakassin, jonka sisältö tuntui olevan mieleinen. Kassista löytyi kolme kerää seiska veikkaa ja kolmosen sukkapuikot. Mummoltani olen perinyt käsityön osaamisen ja innokkuuden. Mummo neuloo ja virkkaa paljon. Aina hänellä on joko lapaset, villasukat, tai jokin pöytäliina/ päiväpeitto työnalla. Mun viemät langat eivät jääneet ainuiksi langoiksi, joita mummo sai. Kävin eilen siskoni ja siskontytön kanssa kirpputorilla ja mun tehtävä oli valkata myynnissä olevista langoista parhaimmat, jotka sisko osti ja tänään veikin mummolle kassillisen villalankoja sekä yhden vyyhdin kalastajanlankaa. Ja voi sitä mummon hymyä. Totesi, et oli miettinyt, et pitää käydä ostamassa lankaa, kun langat olivat vähissä, mut nyt hänen ei enään lankaa tarvitsekkaan ostaa :)

Nyt rupee särky käsissä yltymään, joten on pakko lopettaa kirjoittaminen ja käydä nappaamassa nappi huuleen.. Miten onkaan turhauttava olo, kun tekisi mieli siivota, mut ei voi. Tekisi mieli neuloa, mut ei voi... Tää on tosi tylsä ja turhauttava olo.. mut jospa se siitä helpottuisi..

sori, tää oli nyt tälläinen valituspostaus..